Diferensya entre trocamientos de "Treno de alto prestor"

Contenido eliminado Contenido añadido
Etiketas: Edisión desde móvil Edisión desde móvil en web
ch Revertidos los cambios de Shenzibanzaied (disc.) a la última edición de Addbot
Liña 7:
== Trenos de alto prestor aktuales ==
=== Espanya ===
En los anyos 60 en [[Espanya]] se empieso a aser provas de alto prestor, superando los 200 km/o kon un [[Talgo]] propulsado por una [[lokomotora]] de la [[Serie 352 de RENFE]] i anyos desdesdempues kon el prototipo de la [[Serie 443 de RENFE]], no se empieso a estudiar komo una propuesta real asta el anyo 1986 kuando el [[Ministerio de Transporto]] iva preparer el Plano de Transporto Ferroviario (PTF). Para el anyo 1992 se aperturo la prima [[linea de alto prestor]] en Espanya con una [[anchura de via]] de 1435mm. Endemas empiesaron a yegar las primas unidades de la [[Serie 100 de RENFE]], treno derivado del [[TGV]] franses i ke puede alkansar un prestor maksimo de 300 km/o. Oy endia, Espanya tiene con una red de alto prestor en kresimiento i una grande kantidad de modelos de trenos de alto prestor, kon diferentes teknolojiyas i solusiones de dezvelopamiento propio ([[Talgo]], [[CAF]]). Para el anyo 2010 el Governo de Espanya espera tener la má grande red de alto prestor del mundo, kon 2.230 [[km]], má grande ke la de payises komo [[Japon]] o [[Fransia]]. Kon data 22 i 23 de Disiembro del anyo 2007 la linea Madrid-Valladolid y Kordoba-Malaga, fueron aperturadas al publiko. En Marso de 2008 kon retraso i salvando alkunos problemas estrukturales en la linea, tambien a sido inaugurada ofisialmente la linea Madrid-Barselona (ke ya unia Madrid con Saragosa, Tarragona i Lerida)
 
=== Korea del Sud ===
Liña 22:
 
Las lineas de alto prestor ke egzisten oy endia en Japon son:
#''La linea Tokaido''. Une [[Tokyo]] kon [[Osaka]]. Egziste dixdedesde 1964. El treno Kodama viaja a 250 km/o. El treno Hikari viaja a 270 km/o. El treno Nozomi viaja a 300 km/o
#''La linea Sanyo''. Une [[Osaka]] i [[Hakata]]. Egziste desde 1975. El treno Kodama viaja a 250km/o. El treno Hikari Railstar viaja a 300 km/o.
#''La linea Tohoku''. Une [[Tokyo]] i [[Hachinoe]]. Egziste desde el anyo 1982. El treno viaja a 275 km/o
#''La linea Joetsu''. Une [[Tokyo]] i [[Niigata]]. Egziste dixdedesde el anyo 1982. El treno viaja a 270 km/o
#''La linea Nagano''. Une [[Tokyo]] i [[Nagano]] kon trenos yamados ''Asama''
#''La linea Yamagata''. Une [[Tokyo]] i [[Shinjo]] kon trenos llamados ''Tsubasa''
Liña 33:
 
=== Kina ===
La [[Repuvlika Popular Kina|Kina]] esta asiendo emportantes inversiones en trenos de [[Treno de levitasyon magnetika|levitasyon magnetika]] de alto prestor. Konosido komo ''Maglev Transrapid'', el primo treno khino de alto prestor realisa el su viajio dixdedesde el [[Ayroporto Internasional Shanghai-Pudong]] a la sivdad de [[Shanghai]] a un prestor maksimo de 430 km/o en un viaje de 30 km en unos 8 minutos. El treno ofrese servisios desde el 24 de [[Marso]] de 2004.
 
=== Fransia ===
Los franzeses ivan ser entre los pioneros en la investigasyon I dezvelopamiento de los trenos de alto prestor; de fákto, El [[TGV]] es uno de los trenos má prestos del mundo, prestando servisio en alkunos tramos a prestores de 320 km/h, teniendo el enrejistro de mayor prestor medio en un servisio de pasajeros i el de mayor prestor en kondiciones espesiales de próva, alkansando el prestor de 574,8 km/o enel anyo 2007. El 13 de Fevrero de 2006, el TGV franzes konsigio superar el su enrejistro de prestor en el tramo de [[Paris]]-[[Estrasburgo]], alkansando 553 km/o. La su anterior marka es del anyo 1990, kuando alkanso los 515,3 km/o. El 3 de Abril del anyo 2007, un treno Alstom V-150 iva romper el enrejistro mondial de prestor de trenos al alkansar 574,8 kilometros por ora en uno de los tramos de la mueva linea de alto prestor de Paris a Estrasburgo. Esto fue realisada por la empresa ferroviaria franzesa (SNCF), la Red de lineas ferreas, propietaria de las vias, i el konstruktor del treno, [[Alstom]]. La potensia del treno iva ser augmentada, varios motores adisionales fueron kolokados enel treno i las ruedas eran má grandes ke las de un TGV normal, para ke se alkanzara un gran prestor sin kalentar má de lo normal la makina. Al mismo tiempo, sobro de la linea, la potensia elektrika iva ser augmentada I la estruktura ke alimentaba el treno iva ser reforsada, endeansinagoraansina komo el balasto, la kapa de grava ke se ekstiende sobro de la via delos trenos para asentar I asigurar sobro de eya las travesas. Todo este kon el fin de soportar las intensas vibrasiones.
[[Image:BruxellesMidi ICE Thalys.JPG|thumb|right|250px|Trenos [[ICE]] i [[Thalys]] en [[Bruselas]]]]
=== Italia ===
Liña 42:
 
=== Estatos Unitos ===
En [[Estatos Unitos d'Amerika|Estatos Unitos]] tienen un [[treno pendular]] derivado del [[TGV]] [[Fransia|franses]] yamado [[Acela Express]], konstruyido por las entreprisas [[Alstom]] i [[Bombardier]] i ke presta servisio en el ‘’Korriedor Nordeste’’, entre las sivdades de [[Boston]], [[Providence]], [[Mueva York]], [[Philadeplhia]], [[Baltimore]] i [[Washington]]. UnodelosproglemasUno de los problemas ankontrados es ke las lineas uzadas son muy viejas i alkunas ivan ser fraguadas a finales de los anyos 1800s, por lo ke en alkunos tramos el prestor no es mayor de 140 km/o, afilu en otros se dezvelopa un prestor de 200 km/o.
 
 
=== Almania ===
Línea 61 ⟶ 62:
* El Governo de [[Arjelia]] aperture el proseso de lisitasyon internasionala para el fraguamiento de la prima Linea de Alto Prestor de este paez. Se trata de un proyekto de fraguamyénto de una linea de dupla via ke va diskorrer entre las sivdades de [[Djemis Miliana]] i [[Borch Bu Arrerich]], kon una distansia total de 320 kilometros. Endemas, va komunikar a las sivdades de [[Arjel]], [[Buira]] i [[Beni Mansur]].
 
== El futuro(quevaavenirlue go)==
Desde 1970 se favla de ke la proksima revolusyon en los trenos ivan ser los de levitasion magnetika. Pero hasta oy endia no era nada má ke eso: el treno del futuro. Má desde la medianoche del 31 de Diziembro de 2002 -el muevo anyo-, ora de [[Shanghai]], este ya no es el treno del futuro I en dagoraendagora es el treno del presente.
 
El treno [[Maglev]], flota sobro de un motor magnetiko. Podemos dizir ke el treno es un grande iman. Debasho de el, en los "rieles", va un motor linear ke ase ke un flujo magnetiko vaya asia delantre. Este flujo magnetiko empuja al treno, lo levanta unos milimetros i desdesdempues lo ase avansar. A diferensia de los trenos konvensionales, el motor no va en el treno, el motor va en los "rieles". Esto aporta ventajas:
* Menor peso (el motor no va en el treno), menos barulyo (el motor no va en el treno i no egzisten rodas ke rozen kon el suelo, sólu un silensioso kampo magnetiko)
* Komo no egziste rozamiento, se konsume menos energjiya. Por egzemplo, a 300 km/o, el treno de alto prestor [[Inter City Express|ICE]] va konsumir 51 Wh por asiento. El Transrapid (Maglev de Shanghai) konsume 34 Wh/asiento
Línea 74 ⟶ 75:
 
Ya para el anyo 1994 otros payises konsigiron dezvelopar los proprios trenos Maglev, entre eyos [[Estatos Unitos d'Amerika|Estatos Unitos]], [[Kina]], [[Fransia]], [[Italia]], [[Espanya]] i [[Korea del Sud]]. Oy endia, sólu la sivdad khineza de [[Shanghai]] tiene una linea en uzo "Maglev" ke une el sentro de la sivdad kon el aeroporto. El Maglev de [[Shanghai]] komunika el [[Aeropuerto Internasional Shanghai-Pudong]], a 60 kilometros de la sivdad, kon la gara de [[metro]] de Longyang Lu, en las afueras de [[Shanghai]], en sólu 8 minutos.
 
 
== Referensias ==
Línea 96 ⟶ 98:
 
[[it:Treno ad alta velocità]]
[[pl:Szybka kolej]]
 
 
pvedes poner vna foto q no aiya colgado?