Diferensya entre trocamientos de "Astronomiya"

Contenido eliminado Contenido añadido
ch Formatting, removed stub template
ch Wikifying
Liña 12:
Tambien puede ser definida komo la disiplina ke tiene komo objekto la observasion i eksplikasion de fenomenos ke okurren o egzisten fuera de [[la Tierra]].
 
== [[Astronomiya]] i [[Astrofisika]] ==
Una vez ke se komprendio ke los elementos ke forman los "objektos selestes" eran los mismos ke konforman la tierra, i ke las mismas [[leyes de la físika]] se aplikan a eyos, la [[Astrofisika]] aviya nasido, komo una aplikasion de la fisika a los fenomenos observados por la Astronomiya. Sin embargo la mayoriya de los astronomos, si no todos, tienen una solida preparasion en fisika, i las observasiones son siempre puestas en su konteksto astrofisiko, ansi ke la distinsion entre '''[[Astronomiya]]''' i '''[[Astrofisika]]''' ya kaji no eksiste.
 
== [[Astronomiya]] i [[Astrolojiya]] ==
La Astronomiya no deve konfundirse kon la [[Astrolojiya]], disiplina ke asume ke los asuntos humanos estan determinados por la posision aparente de los objektos astronomikos en el sielo. Aunke ambas disiplinas komparten un orijen komun son en realidad muy diferentes; los astronomos siguen el [[metodo sentifiko]] i los astrologos no.
 
== [[Astronomiya Amateur]] ==
La Astronomiya es una de las pokas sensias donde los afisionados todaviya juegan un papel aktivo, por egzempio deskuvriendo objektos transientes (komo [[kometas]]) i monitoreando la variabilidad de estreyas.
 
== [[Istoria de la Astronomiya]] ==
En su istoria temprana, la astronomiya suponiya solo la observasion i prediksion de los movimentos de los objektos selestes ke pudieran ser identifikados a simple vista. Los astronomos eran por lo komun tambien saserdotes, i por un largo tiempo se kreyo ke los fenomenos selestes teniyan una influensia okulta en los susesos en la Tierra (astrolojiya). Los gregos izieron importantes kontribusiones a la astronomiya, pero el progreso se detuvo kaji por kompleto en la [[Edad Media]], ekseptado por el echo de algunos astronomos arabes.
 
== Ramas de la [[Astronomiya]] ==
La Astronomiya se divide en varias ramas, en funsion del objekto a estudio, teknika empleada, i aspekto de los astros ke se estudia. Estas ramas no estan kompletamente separadas, sin embargo, i sus interseksiones, ansi komo los astronomos ke lavoran en diferentes areas, son la norma maz ke la eksepsion.