Diferensya entre trocamientos de "Provinsia"

Contenido eliminado Contenido añadido
Addbot (diskutir | kontribüsyones)
ch Bot: Migrating 87 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q34876 (translate me)
Etiketas: Edisión desde móvil Edisión desde móvil en web
Liña 6:
En los payises ande se avlan [[linguas romanses]], komo [[Espanya]], [[Italia]] i [[Fransia]], el biervo ''provinsia'' se uza en unidades administrativas emportantes sólu menores a los [[monarkiya|reino]]s. Dempues de la [[Revolusion Fransesa]] el biervo ''provinsia'' deshó de uzarse en [[Fransia]]. En munchos payises de [[Amerika Latina]], komo [[Meksiko]], [[Brasil]], [[Kolombia]] i [[Venezuela]] se yamava enel syéklo XIX ''provincias'' a las unidades administrativas de estos payises, asta ke basho la enfluensia de los [[estados Unidos]], las provinsias empiesaron a ser yamadas ''estados'' basho una rejima [[Federalizmo|federala]]. Por egzempio, el biervo kastilyano ''provincia'', uzado en la frasa "provincia mexicana", kon el sinyifikado de ''territorio dentro del payis kon la eksepsion del de la su kapitala'', anke no es uzado kon muncha frekuensa.
 
En los [[Payises Bashos]] i [[Beljika]] las unidades administrativas son yamadas ''provinsias''. En [[Rusia]] el biervo [[óblast]] se uza komo sinónimo de provinsia. En [[Arjentina]] se yama "provinsia" a todo estado federado ke konforma la repuvlika, ansina komo en [[Kanada]], anke [[Québec]] tiene un poko mas de otonomiya por modo de sus diferentes karakteristikas etnikas (predominio de los ''quebecoises'' o "frankokanadianos del Québec"); en [[Chile]] se yama llama ''provinsia'' a una unidad administrativa, las kualas asta la anyada de los 70 eran subordinadas direktamente al goviernos entral, ma dempuespichkuesh de esta data munchas de eyas se reunieron en rejiones.
 
En [[Bolivia]] se yama "provinsia" a una unidad administrativa de treser orden ariéntro de un [[Departamentos de Bolivia|departamento]], al kontrario de [[Arjentina]], anke el govierno del payis es [[Sentralizmo|sentralista]]. Endemas, anke no se uze el biervo "provinsia" ni un biervo paresido en una lingua romanse, son traduizidas kon la kateggoría de "provinsia" las prinsipalas divisiones jeografiko-politikas de payises grandes, komo las [[wilaya]]s o [[vilayato]]s de los payises [[islam|musulmanos]].
 
 
== Provinsias por payises ==