Diferensya entre trocamientos de "Shabat"

Contenido eliminado Contenido añadido
Liña 35:
#Kozer i azer vistidos en djeneral
#Fraguar o destruyir una kaza
*'''Empedimientos''': Los empedimientos ([[ivrit]]: Shvut) son aksiyones ke no azen parte de dinguna d elas 39 kateggorías del lavoro defendidas en Shabat, ma ainda estan defendidas. Los [[haham]]im tienen defendidas estas aktivitas kon el buto de ke los djudios no lavoren indirektamente en dinguna de las 39 kateggorías, ainda por aksidente, por enshemplo:
#Merkar i vender kozas kon paras esta defendido, deke por enshemplo, el merkader puede eskrivir un aresivo o azer este lavoro en un lugar publiko.
*'''Elektrisita en Shabat''': El uzo de la elektrisita es muncho mas muevo ke las leyes del Shabat; por esto, los hahamim ambezaron muncho para pueder entender komo el uzo de la elektrisita puede enderecharse d'akodro kon las leyes del Shabat. Se tienen eskritos munchos livros ensima de este tema, ma ''kaji'' todos los hahamim ortodokses del 'olam tienen akodrado ke:
#El uzo de elektrisita para kalentar, komo un forno o una lampa es igualado a asender un huego o a kuzinar. Por tanto, esta defendido ansina.
#Jenralmente para la majorita de las kozas esta defendido uzar elektrisita, komo avlar por [[telefon]] o uzar n [[komputer]].
#Alkunos aparatos de kaza, komo las lampas i la buziera, pueden estar asendidas si el asendido es echo antes de Shabat.
 
== Kostumbres ==