Diferensya entre trocamientos de "Shabat"

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Liña 12:
*'''Kandelas de Shabat''': En la [[Alaha]] se puede meldar ke esta defendido azer huego diskues del empesijo del Shabat. Por modre de esto, una persona de kada kaza prende las kandelas justo antes del empesijo del Shabat. Jeneralmente, es la mujer de la kaza la kuala prende las kandelas, ma asigun la tradision sefardi, si la mujer no esta en kaza, o si es un mansevo ke no esta espozado, kale ke el ombre prenda las kandelas. Estas kandelas kale ke no se amaten fina la kumida de la nochada de Shabat.
*'''Beraha ensima del vino''': Un [[pasuk]] del livro de [[Teilim]] dize "El vino aze feliz al korason de una persona"; por modre de esto, los djudios djeneralmente fiestan kon vino. Las dos primeras kumidas de Shabat tienen su empesijo kon una beraha ke es dicha ensima de una kupa de vino. La majorita de las vezes, la kupa uzada para dezir esta beraha es endiamantada i en vezes de oro o plata. La beraha dicha es yamada [[kidush]].
*'''Tres kumidas de Shabat''': En kada Shabat, los judios azen tres kumidas; la primera es ala nochada, diskues de meldar [[Kabalat Shabat]] i [[Arvit]] en la [[esnoga]]; la dosena kumida es al medio diya, diskues de meldar [[Shahrit]] i [[Musaf]], mientres ke la tresera kumida es echa ala tarde, djusto antes de la fin del Shabat. Kada kumida tiene su empesijo enel kidush ensima del vino i diskues es dicha otra beraha ensima del [[pan]], el kualo es jeneralmente echo en forma de [[Hala]]. En la [[Tora]], El Dio entrego a los djudios dos kumidas de [[mana]] kada viernes, kon el buto de no azerlos lavorar enel Shabat. En kada kumida de Shabat se tienen dos panes, para akodrarse de las dos kumidas de mana. Para estas kumidas de Shabat, los djudios aprontan la amijor kumida ke pueden merkar; uzando endemas sus amijores platos; en kada kumida son kantadas kantikas espesialas de Shabat, yamadas [[zemirot]], en onor del Shabat. Las dos primeras komidas son grandes i la tresera es djeneralmente mas chika.
*'''Tefilot de Shabat''': Las tefilot de Shabat estan organisadas del mismo modo ke las de los diyas de la semana, ma kon alkunos trokamientos, komo por enshemplo:
 
#Una tefila espesiala, [[Kabalat Shabat]] ("Aresivida del Shabat") es ajustada entre la [[Minha]] de la tadre del viernes i la tefila de la nochada.
Kada kumida tiene su empesijo enel kidush ensima del vino i diskues es dicha otra beraha ensima del [[pan]], el kualo es jeneralmente echo en forma de [[Hala]]. En la [[Tora]], El Dio entrego a los djudios dos kumidas de [[mana]] kada viernes, kon el buto de no azerlos lavorar enel Shabat. En kada kumida de Shabat se tienen dos panes, para akodrarse de las dos kumidas de mana. Para estas kumidas de Shabat, los djudios aprontan la amijor kumida ke pueden merkar; uzando endemas sus amijores platos; en kada kumida son kantadas kantikas espesialas de Shabat, yamadas [[zemirot]], en onor del Shabat. Las dos primeras komidas son grandes i la tresera es djeneralmente mas chika.
#La [[Amida]] es trokada en Shabat. Durante la semana, la Amida tiene treze berahot demandando el ayudo de El Dio. En Shabat, son trokadas por una unika beraha ke rengrasia a El Dio por el diya del Shabat.
#Los teilim ke son meldados al empesijo de las tefilot de la manyana son engrandesidos en Shabat.
#La [[parashat ashavua]] es meldada kon boz alta meldando de un [[Sefer Tora]].
#Una [[Amida]] espesiala, yamada [[Musaf]] ("tefila adisionada"), es ajustada kaji ala fin de la tefila de [[Shahrit]]; es meldada en lugar de la ofrenda adisionala ke era yevada al [[Bet Amikdash]] en [[Yerushalayim]] kada Shabat.
#Durante las tefilot de [[Minha]] de la tarde, el empesijo de la [[parashat ashavua]] de la semana proksima es meldado en boz alta.
Otro tipo de celebración. Oneg Shabbat, que significa "disfrutar de Shabat", es una parte importante del día. Algunas de las formas Judios disfrutan Shabat ya se ha descrito anteriormente. Otras maneras incluyen el uso de ropa bonita, socializar con amigos y familiares, descansar o dormir físicamente, estudiando Torá y otros libros religiosos, y las relaciones conyugales (sexo entre esposo y esposa). [14]
 
== Kostumbres ==