Diferensya entre trocamientos de "Inkisizion Espanyola"

Contenido eliminado Contenido añadido
ch r2.7.3) (robot Trokado: gl:Inquisición española
Sin resumen de edición
Liña 3:
 
La Inkisizion, al ser un [[djuzgo relijiozo]], sólo puedía djuzgar a kristyanos, ''[[kristyanos muevos|muevos]]'' o viejos, ma komo no egzistia en [[Espanya]] ni en las sus [[kolonia]]s libertad relijioza, su pueder yegava a todos los sujetos del [[rey de Espanya]].
 
== Istoriya ==
 
Entre el anyo 718 (o 722, dependendo enel kurso) i el anyo 1492 la [[rekonkista]] espanyola terminó los reynatos de los emiratos [[islam|muzulmanes]], kulminando kon el de [[Grenada]] enel sur de la [[peninzula iberika]]. Por el primer tempo en cazi un milenyo la enteritad dela Espanya era kristyana. Sin embarko ste paez era reynado por los reyes katolikos (Isabela i [[Ferdinand d'Aragon|Ferdinand]]. Isabela, carkada kon Kastiya, la mayor parte de la [[unión de las koronas espanyolas]] formada en 1472, era <<zealot>> kristiana que keria remover las povlasyones siknifikantes de muzulmanes i djudios.
 
Enel anyo 1492, unos mezes despuez dela cayida de Grenada, los reyes katolikos instikaron la egzpulsion de los djudios, a pezar de que convertyeron al kristianizmo. Un terzero dela povlasion djudia convertyó (100.000 perzonas) - unos de kestos mantuvyeron el su fé como [[djudios sekretos]] komo [[marranos]] i [[xuetas]] en mayorka i minorka. Los otros, unos 200.000 perzonas, kitaron el paez, la majorita a Portugal, que inisiyó la su propria inkisizion enel anyo 1497. Otros fueron a Fransia y Afrika del Nord.
 
[[Kateggoría:Inkisizion]]