Diferensya entre trocamientos de "Estatos Unitos de Amerika"

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Liña 30:
Los '''Estatos Unitos d'Amerika''' es un [[Lista de paises|paez]] grande situado entre los oseanos [[Oseano Atlantiko|Atlantiko]] i [[Oseano Pasifiko|Pasifiko]]. Es el tersero paez del mundo en terminos de tamanyo i konta kon mas de 301 milyones de abitantes.
 
Tene komo fama la reputasion de ser el primer kolonia Anklosaxon ([[Anglosfero|Inglaavlante]]) enel Muevo Mundo i el primer de librarse de la su tierra materna, en su kavzo, [[Reyno Unido|Gran Bretanya]]. La Revolusion Amerikana que tomo lukar entre 1775-1783 rezultó con la independensia nasionala de los yamados "treje kolonias" britanikas (y el estado independente de [[Vermont]]). Djuntos formaron la primera repuvlika del mundo moderno. En 1789 la republika mueva se iva dotar de una konstitusion eskrita, la primera i la mas veja konstitusion eskrita ayinda vijente del mundo.
 
En el pais ay una mezkla de personas de tyerras diversos komo el Reino Unido incluyendo [[Inglaterra]], [[Skosia]] i [[Gales]], [[Irlande del Nord]] i [[Irlanda]], [[Almania]], [[Afrika]], [[Polonia]], [[Rusia]], [[Kuba]], [[Meksiko]], [[Repuvlika Popular de Kina|Kina]] i munshos mais. Tene la povlasion djudia mais grande del mundo, aldredor de seish milyones. La su primera sivdad en povlasion, [[Mueva York]], es konosida komo un «krisol de razas.» La su sivdad kapitala es [[Washington, DC|Washington]].
 
== HistoriyaIstoriya ==
 
== PrehistoriyaPreistoriya (16.000 AEC hasta 1775) ==
 
La territoriyateritoriya que ya se conozeconose komo los Estatos Unitos fue inhabitadainabitada orijinalmente por [[Gente IndigenaIndijena de los Amerikas|los indigenas]], o 'indios,' hace aldredor 16.000 anyos. Por [[Cristofer Colon|1492]], havia aprojimatamente 30.000.000 indigenas avlando sovre 300 idiomas nativas, ma lo que ya es los Estados aun era infrequentamente poblado.
 
Entre la deskubrimento delde los continenteskontinentes Amerikanosamerikanos por evropeos en 1492 (no incluyendo los deskubrimentos de los [[Viking]]s inen los siglos X i XI) i 1607 evropeos no iniziaroninisiaron munchomuncha inhabitazion dela area. In 1607 la primera [[Imperio britaniko|koloniya ingleza]] ejitosa fue fondato en lo que ya es lael mancomun de Virginia (nombrada por la reina inglesa, [[Elizabeta I de inglaterra|Elizabeta]]). Durante los anyos del siglo XVII kolonizacion britanika okuryo de [[KarolinaCarolina del Sur]] a [[Massachusetts]] en el nord, que entonses incluiya lo que ya es el estato de [[Maine]]. Ademas, los [[Imperio espanyol|Kasteyanos]] kolonizaron [[Florida]], que fue capturado por el Reyno Unido en la [[Guerra de la Korona Espanyola]] en 1713 i anyandido al imperio. Ademas, kolonizacion ocuryo en lo que ya es [[Kentucky]], [[Georgia]], [[Alabama]], [[Ohio]] i unos otros.
 
== La Revolusion (1775-1783) ==
 
Despues de la [[Guerra de Siete Anyos]] (que se refyere komo la guerra de nueve anyos por la [[Fransia]]) el ganador, el Reyno Unido, levanto impuestos para pagar las deudas akumuladas durante la guerra. Los Estatounitensesestatounitenses, que anteriormente se havian visto komo ingleses del ultramar, protestaron kontra los impuestos (que fueron removido menos el del te) que resultorezulto en el '[[Boston Tea Party]]' en Massachusetts. El governo de [[Jorge III de Gran Bretanya]] respondyo por isolar la kolonia y remover siertos derechos para que otros estatos no se uniriyan kon Massachusetts. Sin embarko, munchas otras kolonias viyeron las aksiones del governo britaniko komo actos de tyraniya que podiyan ser usado kontra otros estatos tambientamben, y se uniyeron kon Massachusetts. Enel 4 de Juliyo el [[Primer Congreso de los Estados Unitos d'Amerika]], konosido komo el 'Congreso Kontinental,' declaro unilateralmente la independensia de los Estatos Unitos. La Fransia fue el primer paez que rekonosiyo este muevo paez.
 
La guerra no fue una guerra total entre una povlasion estatounitense kontra soldatos britanikos. Munchos - aprojimatamente uno en kada cuatro, 25% - apoyaron los britanikos. Inisialmente, los estatounitenses controlavan solo el kampo, i los britanikos ivan a ganar. Pero los ejersitos de la Fransia, la [[Spanya]] i los [[Neerlandes]] unyeron los reveldes en 1777, 1778 i 1780, ayudando la causa, y ultimatamente, el triumfo del kongresocongreso fue realisado en 1783 i los britanikos reconosyeron el muevo paez. Sin embarko, [[Kanada]] no gano la su independensia i el estato de [[Vermont]] elijyo no unirse al muevo paez.
{{commonscat|United States}}
{{Interwiki paez|code=en|idioma=inglez}}