Diferensya entre trocamientos de "Nagorno Karabah"

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Liña 1:
{{variante|AY}}
[[Dossia:Localización de la región del Alto Karabaj.png|thumb|250px|La rejion de Nagorno-Karabah]]'''Nagorno-Karabah''' o '''Alto Karabah'''<ref>[http://buscon.rae.es/dpdI/SrvltGUIBusDPD?origen=RAE&lema=Nagorno%20Karabaj Nagorno Karabaj], enel diksionario de la [[Real Akademia de la Lingua Kastilyana]].</ref> (en [[lingua azeri|azeri]]: ''Dağlıq Qarabağ''; en [[lingua armenia]]: Լեռնային Ղարաբաղ ''Lernain Garabah''; en [[lingua rusa]]: ''Нагорный Карабах'', ''Nagórni Karabáh'') es una rejión konfliktiva de [[Transkavkazia]], ke aze parte [[de jure]] de [[Azerbaidjan]], ma [[de facto]] se ankontra basho el kontrolo de la [[Repuvlika de Nagorno-Karabah]].<ref>[https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/aj.html CIA official site] {{en}}</ref>
 
== Gerra entre Azerbaidjan i Armenia ==
El 10 de [[Disiembre]] de 1991, dempues de un [[referendum]] ke no akseptó la komunita azeri de la rejion, los [[puevlo armenio|armenios]] de Nagorno-Karabah dechidieron kriar un payis independiente. El govierno de [[Rusia]] propozó muchiguar la otonomiya de la rejión, ma esto no fue akseptado por dinguna de las dos komunitas i se dezvelopó una gerra entre el govierno de [[Azerbaidjan]] i los independentistos de Nagorno-Karabah, loskualos tenían la ayuda de [[Armenia]].<ref>[http://hrw.org/reports/1995/communal/ PLAYING THE "COMMUNAL CARD": Communal Violence and Human Rights]. [[Human Rights Watch]]</ref> Ala fin del anyo 1993, ya la gerra tenía amortadas unas 20.000 personas i unos 800.000 refujiados azeriesazeris en otras rejiones del payis.
 
Enel anyo 1994, se akodró deshar de gerreyar. Desde este momento, la mayor parte de Nagorno-Karabah, ansina komo otras rejiones vizinas de [[Azerbaidjan]] (en total el 14% del payis) estan basho kontrolo de [[Armenia]] endjuntamente kon las huérsas armadas de la [[Repuvlika de Nagorno-Karabah]]. Desde esta anyada, representantes de los goviernos de los dos payises tentan azer la paz, kon lael ayudaayudo del Grupo de [[Minsk]] de la [[OCDE]].
El 10 de [[Disiembre]] de 1991, dempues de un [[referendum]] ke no akseptó la komunita azeri de la rejion, los [[puevlo armenio|armenios]] de Nagorno-Karabah dechidieron kriar un payis independiente. El govierno de [[Rusia]] propozó muchiguar la otonomiya de la rejión, ma esto no fue akseptado por dinguna de las dos komunitas i se dezvelopó una gerra entre el govierno de [[Azerbaidjan]] i los independentistos de Nagorno-Karabah, loskualos tenían la ayuda de [[Armenia]].<ref>[http://hrw.org/reports/1995/communal/ PLAYING THE "COMMUNAL CARD": Communal Violence and Human Rights]. [[Human Rights Watch]]</ref> Ala fin del anyo 1993, ya la gerra tenía amortadas unas 20.000 personas i unos 800.000 refujiados azeries en otras rejiones del payis.
 
Enel anyo 1994, se akodró deshar de gerreyar. Desde este momento, la mayor parte de Nagorno-Karabah, ansina komo otras rejiones vizinas de [[Azerbaidjan]] (en total el 14% del payis) estan basho kontrolo de [[Armenia]] endjuntamente kon las huérsas armadas de la [[Repuvlika de Nagorno-Karabah]]. Desde esta anyada, representantes de los goviernos de los dos payises tentan azer la paz, kon la ayuda del Grupo de [[Minsk]] de la [[OCDE]].
 
== Referensias ==