Diferensya entre trocamientos de "Vladimir Putin"

Contenido eliminado Contenido añadido
chSin resumen de edición
Liña 1:
[[Dosya:Putin_%28cropped%29.jpg|250px|thumb|Vladimir Putin]]
'''Vladímir Vladímirovich Putin''' (en [[lengualingua rusa|ruso]]: ''Владимир Владимирович Путин'') ([[Leningrado]], [[Union Sovietika]], 7 de [[Októbre]] de 1952), politiko [[Rusia|ruso]]. Es el dosensigundo i aktual primér ministro de [[Rusia]] desde [[Mayo]] del anyo 2008. Es el dizimo priméro primér ministro desde la disolusyon de la [[Union Sovietika]]. El de [[Marso]] de 2012 en las [[Eleksiones Presidensialas de Rusia de 2012]] kedo komo el muevo presidente del payis<ref>[http://en.rian.ru/russia/20120304/171708401.html Putin Hails Vote Victory, Opponents Cry Foul]{{en}}</ref>
 
== InisiosEmpesijo komo fonksionario ==
 
Putin nasyo en Leningrado (oy endia [[San Petersburgo]]) el 7 de Októbre del anyo 1952. Dempues de akabar kon eksitoreushitá los sus estudios de [[Dirito]] en la [[UniversitáUniversita]] de la su sivdad natal (la su tesis fue sovreensima de la politika de [[Estados Unidos]] en [[Afrika]]), fue admitido en la [[KGB]], donde fue delegado en la direksyon prinsipal Asuntos Eksteriores. Del anyo 1985 a 1990 bivyobivio en [[DresdeDresden]] ([[Repuvlika Demokratika Almana]]) en la unitá de investigasyon politika i militar. Dempues de el serramiento del buró de la KGB en DresdeDresden en 1989 retornó a Leningrado en 1990. Tyempo dempues fue nombrado asistente del rektor de la Universitá[[Universita de Leningrado]], donde se lavoró kon el programa de relasyonesrelasiones internasyonalesinternasyonalas. Dempues fue konseshero del presidente del Konsesho de la sivdad. En Djunio de 1991 se konvirtyo en presidente del Komité de Relasyones Eksteriores de la sivdad de [[San Petersburgo]]. El su papel era prinsipalmente atraer inversores i dezvelopar la kolaborasyonkolavorasion kon los haverim''partners'' de otros paezespayises.
 
== DempuesDiskués de la KGB ==
 
Durante el intento de golpe de estado kontro de [[Mikhail Gorbachov]] en Agosto de 1991, Putin renunsio a la KGB. De 1994 a 1996 lavoró komo vizealkalde de la sivdad de San Petersburgo, kuyo alkalde, Anatoli Sobchak fue su profesor en la eskola de Diríto. En Agosto de 1996 fue nombrado vize-direktor de Asuntos Eksteriores del presidente Boris Yeltsin. Dempues de Marso de 1997 fue uno de los ombres mas serkanos al shef de la administrasyon del presidente Yeltsin. En [[Djulio]] de 1998 fue nombrado direktor del [[Servisio Federal de Seguridad|FSB]] (Servisio Federal de Seguridad), la ajensia ke susedio a la KGB.
 
En 1999 empieso a suvir politikamente. En Agosto fue nombrado primer ministro del governo de Yeltsin, ken desidyo aserlo el su susesor. A empieses de setiembro, en reaksyon al atako de los terroristas chechenos, Putin ordeno aksyones militares en [[Chechenya]]. Este empiese de la [[DosenSigunda gerraGerra chechenaChechena]] lo isoizo el politiko maz popular de [[Rusia]]. El 31 de Diziembro de 1999, dempuesdsikués de la renunsia de [[Borís Yeltsin]], se konvirtyo en presidente provisyonal. El 26 de marso de 2000, en las eleksyones presidensyalespresidensialas, fue elejido presidente de la [[Federasyon Rusa]] en la primera vuelta kon 53% de los votos. La su administrasyon a dezvelopadodezvelopó una politika de aserkamiento a [[Evropa]], espesialmente [[Fransia]] yi [[Almania]].
 
Putin es un politiko ruso poko komun. DjovinRelativamente djoven, abstemio (no bebe [[alkóol]]), [[esportista]]: praktika la lucha rusa (''[[sambo]]'') i el [[djudo]] desde los 11 anyos, djoga [[tenis]], praktika [[eski]]. Endemas, favla kon fluidesavla [[lengua ingleza|inglez]] i [[lengualingua almanaalemana|alman]]. La su esposaespoza es una maestra de eskola i es padre de dos filyasijas. Tyene una muy serkana amistad kon [[Gerhard Schröder]], kon kenel kualo tyene en komun entre otras kosaskozas, el ser de oridjenorijen umilde.
 
== Kritika i kontroversia ==
Liña 27:
 
Ekonomikamente ay menos kritikas kontro de Putim déke [[Rusia]] a ganado munshas parás kon la subida del presio del petroleo en el merkado mundial, pero endemas la amijorasion del sistema de impostos, ke a enchikesido la evasyion fiskal. Endemas, una reforma legal avrio a la inversion ajéna sektores serrados, komo la [[agrikultura]]. Myéntres ke la prensa oksidental kritika a Putin akorrúto, la opinion de los sivdadanos rusos i oksidentales es diferente. Ansi, en Agosto del anyo 2007 un 84% de los rusos suportaban a Putin, asigun Levada-Center.
 
==Referensias==
<references/>
 
==Atamientos eksternos==
{{commonscat|Vladimir Putin}}