Diferensya entre trocamientos de "Paiz Vasko"

Contenido eliminado Contenido añadido
ch r2.7.2) (robot Adjustado: xmf:ბასკეთი
Sin resumen de edición
Liña 1:
El '''Pais Basko''' (en [[lingua kastilyana|kastilyano]] ''País Vasco'', ''Comunidad Autónoma del País Vasco''; en [[lingua baska]] ''Euskadi'', ''Euskal Autonomia Erkidegoa'') es una [[komunidad otonoma]] [[Espanya|espanyola]]. Su sivdad kapitala es [[Vitoria]] (el nombre de la kapitala en la lingua baska es ''Gasteiz'').
 
El paisPais baskoBasko es divisado en tres [[provinsia]]s: [[Provinsia de Alava|Alava]] (en espanyolkastilyano ''Álava'', en la lingua baska ''Araba''), [[Provinsia de Guipozkoa|Guipozkoa]] (en espanyol ''Guipúzcoa'', en alingua baska ''Gipuzkoa'') i [[Provinsia de Vizkaya|Vizkaya]] (en espanyol ''Vizcaya'', en la lingua baska ''Bizkaia'').
 
Un milion de personsas avla la lingua baska (en espanyol ''vascuence'', en alingua baska ''euskera'') en Espanya, [[Fransia]] i unas chikas komunidades en [[America]]. De tradisyon, la lingua baska se avla en siete provinsias: Alava, Guipuzkoa, [[Navarra]] (en la lingua baska ''Nafarroa'') i Vizkaya en Espanya i [[Soule]] (en la lingua baska ''Zuberoa''), [[Basse Navarre]] i [[Labourd]] (en la lingua baska ''Lapurdi'') en Fransia. Este territorio de siete provinsias se denomina en la lingua baska ''Euskal Herria'' (literalmente, "pais de la lingua baska").<ref name=euskaltzaindia>{{es}} [http://es.wikisource.org/wiki/Informe_de_la_Real_Academia_de_la_Lengua_Vasca_sobre_la_denominaci%C3%B3n_Euskal_Herria "Informe de la Real Academia de la Lengua Vasca sobre la denominación Euskal Herria"], Real Akademia de la Lingua Baska, 2003-07-18.</ref> En Espanya, las tres provinsias de Guipuzkoa, Alava i Vizkaya forman la rejion autonoma del Pais Basko i la komunidad Otonoma de Navarra es una provinsia aparte. En Fransia, Las provinsias de Labourd, Soule i Basse Navarre forman parte del ''département'' franses de [[Pyrénées-Atlantiques]].
 
Frazes bazikas en la lingua baska.
 
* ''Bai'' = Si
* ''Ez'' = No
* ''Kaixo!'' = Shalom
* ''Agur!'', ''Aio!'' = Adio
* ''Ikusi arte'' = Asta al vermos
* ''Eskerrik asko!'' = Munchas grasias
* ''Egun on'' = Buen dia
* ''Egun on'', ''bai'' = Si, es un buen dia! (repuesta a "''Egun on!'')
* ''Arratsalde on'' = Buena tadre
* ''Gabon'' = Buena noche
* ''Mesedez'' = Si puede ser
* ''Barkatu'' = Pedron
* ''Aizu!'' = Siente! Mira!
* ''Kafe hutsa nahi nuke'' = Puedo tener un kavé?
* ''Non dago'' = ande esta?
* ''Zer moduz?'' = Komo esta?