Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Comares
Escudo de Comares
Paiz  Espanya
• Komunidad  Andaluziya
• Vilayet Xablón:ES-ML
Pozision  
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 1 348 mor.
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web n/d


Comares es un belediye i kazal, kon el titolo de Markesado, del Vilayet de Málaga, topado en las sayas de los Montes de Málaga a 703 metros sobre el nivelo dela mar. Comares es uno de los 31 kazales ke konforman la komarka de la Axarkia.

La su povlasion en 2004 era de 1.419 moradores, el jentisilos de los morantes son yamados komarenyos.

La aktividad ekonómika prinsipal es la agrikultura (olivos, almendros), anke en los ultimos anyos es en aumento el turizmo rural.

Jeografia trocar

El belediye de Comares limita al norte kon el belediye de Riogordo al N, NE y E con Kutar, al S con el municipio de El Borge ,al SO y O con el municipio de Malaga y al NO con el municipio de Kolmenar.

El núcleo de población está situado en ligero declive, sobre la cresta de un monte escarpado, a 703 m de altitud. Dista 25 km de Vélez-Málaga y 39 km de Malaga. El lugar está lleno de barrankos y caseríos y cortijos diseminados alrededor del monte. Su punto más alto es el cerro de Mazmúllar (721 m). Baña el término el río de la Cueva o Benamargosa, al que afluyen los arroyos Cútar, Fuente Delgada y Solano, sekos en la mayor parte del año. El agua para el abastesimiento del pueblo prosede de las fuentes llamadas Delgá, Gorda, Caño Seco y Maroto.

  • Altitud: 703 m
  • Latitud: 36° 51'
  • Longitud: -4° 14'
  • Extensión: 26 km²
  • Distancias: 39 km de Malaga; 580 km de Madrid

Istoria trocar

El orígen del nombre Komares se encuentra en el vocablo árabe Qumaris o Hins Comarix, que significa " Castillo en la altura". Pero Komares no fue fundada por los árabes, si no por los griegos focenses que arribaron a las costas de Málaga en el siglo VII a. de C.. Debió ser ya una fortaleza musulmana desde el siglo VIII.

Se sabe también que fue uno de los baluartes defensivos de Omar Ben Hafsun en su lucha contra los omeyas cordobeses, por considerarlo como uno de los puntos estratégicos de la Rayya (Archidona), entonces capital de la taha de Malaga. Al ser vencido Omar Ben Hafsun por Abderramán III, éste se apresuró a ocupar los castillos de Comares y Santo Pitar.

El día 29 de Abril de 1487 Comares se rendía a las tropas cristianas, siendo nombrado alcalde Pedro de Kuellar, que sucedió al último alkaide moro, llamado Mohammed el Jabis. Las crónicas relatan que en el castillo de Komares cabían unas 15.000 almas y que fue conocido como una fortaleza cuadrada.

Los vesinos de Komares resibieron determinados privilegios que propició la konvivencia pasífika con los nuevos pobladores cristianos, rota al sentirse los primeros cada vez más oprimidos y despojados de sus pertenencias, haciendo intervenir al entonces alcaide de Komares, Francisco de Koalla. Por real cédula de 20 de Diciembre de 1512, la reina Juana I de Castilla autorizó a don Diego Fernández de Córdoba, alcaide de los Donceles, el trueque de la villa y fortaleza de Sedella por la de Comares, naciendo así el marquesado del mismo nombre.

Durante la invasión napoleónica, Komares, como otros pueblos de la Axarquía, luchó tenazmente contra los franceses, que no pudieron someter al pueblo.

A finales del siglo XIX, la filoxera barrió los campos de viñas del término municipal.

Durante el siglo XX, Komares ha visto cómo su población ha ido disminuyendo, al igual que varios pueblos de la zona. Es de destacar el auge de la población extranjera en los últimos años.

Kuzina trocar

Los típicos platos andaluces son el gazpachuelo y la sopa de puchero.

Monumentos trocar

Fyestas trocar

Demografia trocar

Censo del anyo 2004: 1.419 avitantes

  • Ombres: 751
  • Mujeres: 668
  • Incremento relativo de la población: 1%
  • Menores de 20 años: 16,98%
  • Entre 20 y 65 años: 58,99%
  • Mayores de 65 años: 24,03%

Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Comares