El Papa Aleksandro VI le dio a Hernando II de Aragon el titolo de Rey Katoliko, enel anyo 1469, komo kompensasiyon déke antes le avía dado el titolo de Rey Kristyanísimo al rey de Fransia, reyno el kualo para antonses estava en Gerra kon Aragon para tener el kontrolo de Italia, yegando inkluso a amenasar a los Estados Pontifisios; dempues, la istorya i la kostumbra an yamado Reyes Katolikos a Hernando i la su mujer, Isabel I de Kastilya. Afilú no ay sertesa total de ke Hernando aya tinido el titolo de Rey Katoliko, déke no egzisten evidensias oy endia de este fakto.

Hernando II de Aragon i Isabel I de Kastilya

Isabel i Hernando se kazaron en el Palasio de los Vivero de Vayadolid el 19 de Oktobre de 1469, eya kon 18 anyos i él kon 17, pasando la su luna de myél en el Kastilyo de Fuensaldanya (Fuensaldanya, Vayadolid).

El reynado de los Reyes Katolikos signifikó el trokamyénto en Espanya del mundo medieval al mundo moderno. Kon su enlaso se konsigió la unión, en la dinastiya de los Trastamara, de las koronas de Kastilya i de Aragon.

Los Reyes, apoyados por las sivdades i la nobleza chika, establesieron una monarkiya huérte frente a los dezeyos de poder de la iglesia i de otros nobles, endemas de la kriasiyon, kon apoyo de la Iglesia Katolika, de un paez katoliko, kon konsiensia nasional. Este fue apoyado por la ekspulsion de los djudios i los moros del paez, endemas de la Inkisizion. Kon la konquista de Granada, Navarra, Kanarias, Meliya y otras sivdades en Afrika konsigieron la union de Espanya basho una sola korona de la totalidad de los tyerritórios ke oy konforman Espanya, egzepto Seuta i Olivensa, las kualas antonses pertenesian a Portugal.

Los Reyes establesieron una polítika eksterior komún markada por el karákter diplomátiko de Hernando el Katóliko, el kualo iva suponer la ejemoniya espanyola en Evropa durante los syéklos XVI i XVII. El dishkovrimiento de Amerika enel anyo 1492 trokó la istorya mondial. Este fakto avrió grandes posivilidás a la ekonomíya, a la siensia i endemas augmentó la ekspansion atlántikla kuala iva sigir en los sigientes syéklos.


Enlasos eksternos trocar

  Klika akí para ver las imajes de Commons ensima de Reyes Katolikos.