La Esnoga El Ghriba, (en arabo معبد الغريبة, en ivrit בית הכנסת אלגריבה), tambien konosida komo la Esnoga de Djerba, esta ubikada en la adá tunesina de Djerba. Esta situada en la antika viya djudia de Hara Seghira, yamad Er-Riadh en arabo, al Sud-Oeste de la kapital de la adá, Houmt Souk. Oy endia es la esnoga ke tiene el sefer Tora má aedado del mundo.

Istorya trocar

La istorya de la esnoga se puede sigir unos 2000 anyos atras, asyendo de la esnoga la má aedada de Afrika i una de las esnogas má aedadas del mundo. Asigun kon la tradisiyon oral, la esnoga fue fraguáda por koanim, los kualos yegaron a la adá dempues de la destruksiyon del Sigundo Templo de Yerushalayim. La frágua aktuala es del syéklo XIX i sustituye a la frágua anterior, del syéklo XVI. La frágua orijinal se dize ke fue konstruyida enel anyo 586 A.E.K.; la esnoga es el destino de una peregrinasiyon anual echa por munchos djudios tunesinos para el hag de Lag B'Omer, el kualo es dempues de Pesah.

Atakos trocar

 
La Esnoga El Ghriba

Durante Simhat Tora enel anyo 1985, uno de los myémbros de la Polisia responsable de kudiar la esnoga, disparo en kontro de la keilá, amortando 3 personas, inkluendo un ninyiko. [1]. El 11 de Avril del anyo 2002, un kamion yeno de eksplosivos fue exsplotado serka de la esnoga, amortando 21 personas, de las kualas 14 eran turistas almanes. Al Qaida se izo responsável del atako.

Ver endemás trocar

Enlasos eksternos trocar

Referensias trocar

  1. Jewish communities of the world, Avi Beker, World Jewish Congress, Published by World Jewish Congress, 1996, p. 212


  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Ghriba Synagogue